V posledních dvou desetiletích se luxusní pětihvězdičkové (a dokonce i šestihvězdičkové a sedmihvězdičkové) hotely a resorty objevují jako houby po dešti ve všech koutech světa. Ačkoli je to skvělá zpráva pro náročné cestovatele (a my se mezi ně počítáme), ne všechny nové drahé a nablýskané hotely splňují standardy skutečného vytříbeného a nezapomenutelného zážitku. Podle našeho skromného názoru se jen několika hotelovým řetězcům daří poskytovat konzistentní a bezkonkurenční dokonalost, kterou v dnešní době očekávají luxusně smýšlející světoběžníci. Tyto značky vynikají a nechávají konkurenci za sebou díky dokonalým službám, výjimečným lokalitám (ať už se jedná o pláže, města nebo odlehlá místa v divočině), prvotřídním wellness zařízením, špičkové gastronomii, velkolepému ubytování a – v neposlední řadě – ekologicky uvědomělé politice. Tímto vám představujeme 10 nejexkluzivnějších hotelových značek na světě, pro vaší skvělou dovolenou.
10. PARK HYATT
Park Hyatt je nejluxusnější značkou americké hotelové skupiny Hyatt, která ve svém portfoliu spravuje více než 10 různých značek, z nichž každá je navržena tak, aby poskytovala zážitky odpovídající životnímu stylu, postojům, hodnotám a aspiracím hostů, pro které je určena. Hotely Park Hyatt, které se nacházejí v hlavních vstupních městech a hlavních destinacích pro volný čas po celém světě, jsou symbolem luxusu a nabízejí dokonalý servis, prvotřídní lázně a nejmodernější pokoje, vše dokonale přizpůsobené těm, kteří očekávají jen to nejlepší. Každý hotel Park Hyatt je navržen tak, aby odrážel jedinečný charakter své lokality – elegantní Paříž, exotický půvab Malediv nebo americký styl Chicaga. Hotely Park Hyatt jsou známé zejména svými uznávanými uměleckými programy, elegantním a minimalistickým designem interiérů a výjimečnými gastronomickými zařízeními pod vedením vyhlášených šéfkuchařů.
- Vlajková loď hotelu: Park Hyatt New York, USA
9. ST REGIS
St Regis je jednou ze dvou značek ultraluxusních hotelů spravovaných skupinou Marriott Hotel Group (druhou je Ritz-Carlton). Tato značka, která se zrodila na základě osobitého odkazu a byla vytvořena pro náročné cestovatele, kteří touží po těch nejlepších zážitcích, založila luxusní pohostinství otevřením hotelu The St. Regis New York v roce 1904. Od chvíle, kdy John Jacob Astor IV. otevřel dveře svého mistrovského díla ve stylu Beaux-Arts na manhattanské Páté avenue, byla značka St. Regis vždy spojována s nekompromisní elegancí a službami na míru. Služba komorníka je charakteristickým rysem St. Regis již více než sto let a St Regis zůstává jedinou luxusní pohostinskou značkou na světě, která nabízí tento individuální servis v každém ze svých hotelů. Více než 30 hotelů St. Regis po celém světě, které kombinují klasickou sofistikovanost s moderní citlivostí, se snaží poskytovat výjimečné zážitky.
- Vlajková loď hotelu: Regis New York, USA
8. MANDARIN ORIENTAL
Za posledních 50 let se Mandarin Oriental stal z respektované asijské hotelové společnosti globální značkou. Skupina má bohatou a hrdou historii, která začala otevřením vlajkové lodi značky, hotelu The Mandarin, v roce 1963 v Hongkongu. Hotel, který byl v době svého otevření nejvyšší budovou na ostrově, si brzy vybudoval záviděníhodnou pověst díky vynikajícím službám a okamžitě se stal historickou památkou – tento status si drží dodnes. V roce 1974 skupina částečně získala hotel The Oriental v Bangkoku, který byl již tehdy uznáván jako jeden z nejlegendárnějších hotelů na světě, čímž se stala jedinečnou společností, která má dva vlajkové hotely, jejichž jména představovala to nejlepší v pohostinství. Dnes je skupina pevně zakotvena jako skutečně globální hráč na poli luxusu a provozuje více než 30 hotelů po celém světě, přičemž každá z těchto nemovitostí se vyznačuje osobitým orientálním designem (odrážejícím její dědictví) a jedinečným smyslem pro místo.
Vlajkové hotely: Mandarin Oriental Hong Kong, Čína, & Mandarin Oriental Bangkok, Thajsko
7. SIX SENSES
- Hotel Six Senses, založený v roce 1995 majiteli značky Soneva (viz níže), je oceňovaná a velmi jedinečná hotelová skupina, která nabízí výjimečné zážitky hostům v odlehlých a nádherných lokalitách, ať už na panenském území, nebo v sousedství světového dědictví UNESCO. Značka je synonymem pro jedinečný eco-chic design – autentický, osobní a udržitelný – a všechny objekty jsou v souladu s přírodním nebo kulturním prostředím. Resorty Six Senses se vždy hladce přizpůsobují hostitelským kulturám v prostředí, které navozuje pohodu, podpořenou vynikajícími předvídavými službami a smyslem pro detail. Zážitky v Six Senses vždy zajišťuje řada odborníků z různých oblastí, od hostujících lázeňských lékařů a slavných kuchařů až po hvězdáře, mořské biology a dokonce i vlastní profesionály na paragliding. Klíčovým prvkem všech lázní Six Senses je koncept Six Senses Spa, který představuje vrstevnatý přístup k wellness a spojuje průkopnického ducha s procedurami, které přesahují běžný rámec.
Vlajková loď hotelu: Hotel Six Senses Yo Noi, Thajsko
6. BELMOND
Belmond – do svého přejmenování v roce 2014 známý jako Orient Express – je hotelová a rekreační společnost, která spravuje ultra luxusní kolekci 49 ikonických hotelů, vlaků a říčních plaveb ve 24 zemích a spojuje některé z nejsenzačnějších cest a destinací na světě. Se společností Belmond se můžete ubytovat v nadčasových hotelech v Benátkách, Riu a Petrohradě, pojmout ducha dobrodružství na Machu Picchu nebo v Angkor Watu, klouzat po kolejích ve švýcarských Alpách, vznášet se v Andách nebo prozkoumávat tajemné řeky Myanmaru. Vše začalo v roce 1976, kdy společnost získala klíče od legendárního hotelu Belmond Cipriani v Benátkách. O rok později začala shromažďovat vozy pro Benátský Simplon-Orient-Express, který byl spuštěn v roce 1982, aby stylově odvezl neohrožené cestovatele do La Serenissima. Od té doby se společnost Belmond rozrostla na pečlivě vybíranou kolekci cestovatelských dobrodružství, z nichž každé má svůj bohatý příběh.
- Vlajková loď hotelu: Belmond Hotel Cipriani v Benátkách, Itálie
5. ROSEWOOD
Příběh Rosewoodu se začal psát v roce 1979, kdy se historické sídlo v texaském Dallasu proměnilo ve vyhlášenou restauraci a hotel světové úrovně – The Mansion on Turtle Creek, jehož úspěch se stal předlohou pro všechny následující hotely a resorty Rosewood. Dnes Rosewood spravuje osobitou kolekci vysoce individuálních, luxusních hotelů v rezidenčním stylu po celém světě, včetně světoznámých nemovitostí, jako je The Carlyle v New Yorku a Hôtel de Crillon v Paříži. Pod vedením týmu zkušených veteránů v oboru si skupina Rosewood díky svému vyhlášenému důrazu na detail, aktivnímu přístupu k ekologické udržitelnosti a oddanosti vztahovému pohostinství vysloužila řadu ocenění a vyznamenání. Každá z těchto nemovitostí nabízí jedinečnou atmosféru a styl, v nichž jsou poloha, kultura, historie a geografie součástí struktury hotelu, což odráží filozofii společnosti „Sense of Place“.
Vlajková loď hotelu: Hotel Rosewood Mansion on Turtle Creek, Dallas, USA
4. ONE&ONLY RESORTS
Báječná značka One&Only byla založena v roce 2002 jihoafrickým účetním a obchodním magnátem Solomonem Kerznerem výhradně pro trh luxusních letovisek a dnes patří k nejlépe hodnoceným resortům na nejidyličtějších místech světa, například na Maledivách, v Mexiku a Kapském Městě. Tato oceňovaná kolekce se dále rozvíjí a navazuje na úspěch rezortů Emirates One&Only Wolgan Valley v Austrálii, jako jsou One&Only Nyungwe House a One&Only Gorilla’s Nest ve Rwandě. Každý resort z kolekce One&Only nabízí nejen jedinečný design a atmosféru, která vychází z místního prostředí, ale také bezkonkurenční závazek k nejlepším zážitkům na všech možných úrovních. Luxusní ubytování doplňují dokonalé služby, exkluzivní wellness svatyně, živá zábava a řada aktivit, stejně jako vynikající kulinářská dobrodružství od nejlepších světových šéfkuchařů.
Vlajková loď hotelu: One&Only Reethi Rah, Maledivy.
3. FOUR SEASONS
Four Seasons je pravděpodobně nejznámější luxusní hotelovou značkou na světě, která má více než 100 nemovitostí na pěti kontinentech a desítky hotelových projektů ve výstavbě. Tato kanadská společnost již téměř 50 let mění odvětví pohostinství v příběhu neustálých inovací, pozoruhodné expanze a cílevědomého dodržování nejvyšších standardů. Společnost Four Seasons založil v roce 1960 mladý architekt Isadore Sharp, ale skutečný průlom značky nastal v sedmdesátých letech otevřením hotelu Four Seasons London, který udával tón budoucímu směřování společnosti a byl průkopníkem mnoha charakteristických služeb Four Seasons, které jsou nyní poskytovány po celém světě. Přestože společnost vstoupila v roce 1986 na burzu, rodina Sharpových – spolu se skupinou podobně smýšlejících investorů, jako jsou Bill Gates a princ Al-Waleed bin Talal – převedla společnost v roce 2007 opět do soukromého vlastnictví, aby ochránila integritu značky i do budoucna.
Vlajková loď hotelu: Hotel Four Seasons Toronto, Kanada
2. AMAN
Pečlivě navržené hotely Aman jsou proslulé úchvatnými lokalitami, architekturou inspirovanou místními podmínkami a dokonalým soukromím. Každý z nich vítá hosty jako u blízkého přítele a navozuje pocit klidu a sounáležitosti uprostřed nejrozmanitějších přírodních a historických scenérií. Tento přístup se od roku 1988, kdy bylo na západním pobřeží Phuketu postaveno první útočiště, příliš nezměnil. Dostalo jméno Amanpuri, což znamená „místo klidu“, a zrodil se Aman. Dnes Aman zahrnuje 31 ultra-luxusních hotelů ve 20 zemích a je známý jako jedna z nejlepších ultra-luxusních hotelových značek na světě, která pokračuje ve vyhledávání transformujících zážitků a inspirujících míst po celém světě. Mezi obyvateli Amanu je skupina vášnivých stálých zákazníků – samozvaných „Aman junkies“ (počítejte se mnou) – kteří básní o službách a estetickém designu a jejichž cestovní plány jsou určovány místy, kde se Aman nachází.
Vlajková loď hotelu: Amanpuri, Phuket, Thajsko
1. SONEVA
V roce 1995 otevřel indicko-britský hoteliér Sonu Shivdasani na opuštěném maledivském ostrově Kunfunadhoo dnes světoznámé letovisko Soneva Fushi, které se stalo průkopníkem trendu luxusní dovolené s návratem k přírodě. Postavil zde také svůj dům společně s manželkou Evou Malmstromovou, švédskou modelkou, která se podílela na návrhu a vybavení tohoto jedinečného letoviska. Netušili, že jejich silně osobní vize lokálně vytvořené vily a ekologicky odpovědného životního stylu se stane základem úspěšné kolekce prvotřídních hotelů, resortů a lázní. Ale přesně to se stalo. V roce 2009 postavila skupina Soneva Hotel druhý, ještě velkolepější hotel Soneva Kiri na nedotčeném thajském ostrově Koh. A v roce 2016 otevřela Soneva nejvelkolepější hotel na Maledivách, ne-li na světě, Soneva Jani. Soneva, založená na společných vášních a mistrovství v inovacích, je prosperující komunitou, která pracuje ruku v ruce s prostředím a vytváří krásné zážitky, které přesahují rámec zakázky a kde je objevování způsobem života.
Vlajková loď hotelu: Soneva Fushi, Maledivy
Nejlepší hotelové řetězce na světě se vyznačují nejen vynikajícím servisem a pohodlím, ale také jedinečnou atmosférou a lokálním charakterem, které odrážejí ducha místa. Důraz na detail a osobní přístup k hostům zajišťují nezapomenutelné zážitky, které se stávají důvodem pro návrat. Ať už cestujete za dobrodružstvím, prací či odpočinkem, tito průkopníci pohostinnosti vám poskytnou místo, kam budete chtít znovu a znovu vracet.
Za tým turbošneků
Vaše Bára