3 EMIRÁTY OČIMA MARTINY – Dubaj, Ras Al Khaimah, Fujairah

V období od 6. do 12. února jsem se zúčastnila famtripu do Spojených Arabských Emirátů, který pořádala naše cestovní kancelář Snail Travel International pro své významné obchodní partnery s cílem poznat zemi a umět zcela objektivně poradit našim  klientům lokalitu a hotely dle jejich preferencí a přání.

Ras Al Khaimah - účastníci fam tripu na pláži hotelu Rixos Bab al Bar
Ras Al Khaimah – účastníci fam tripu na pláži hotelu Rixos Bab al Bar

Naše cesta nezačala úplně nejlépe, protože letadlo společnosti Fly Dubai mělo kvůli mlze nad Dubají více než 3hodinové zpoždění a první den jsme tak strávili spíše na letišti. Nakonec jsme se ale dočkali a po 6 hodinách letu přistáli v nočních hodinách na druhém terminálu Dubajského letiště. Cesta do hotelu Address Downtown, který se nachází přímo v centru města trvala cca. půl hodiny během níž jsme zapomněli na veškerou únavu a nechali se pohltit nekonečným množstvím mrakodrapů, které doslova zářily do tmy. Královnou všech těch velikánů je bezesporu věž Burj Khalifa, která je se svými 828 metry nejvyšší budovou světa a nejen ve tmě je opravdu úchvatná. Náš hotel se nachází nedaleko věže a mnozí z nás si tak pohled na ni mohli vychutnat i z oken a balkonů svých apartmánů.

Dubaj - hotel The Adress Downtown - výhled na Burj Khalifu
Dubaj – hotel The Adress Downtown – výhled na Burj Khalifu

Po několika hodinách spánku jsme se probudili do nového dne a po vynikající snídani formou bufetu, kdy jsme nevěděli, kterou z nepřeberného množství lahůdek ochutnat jako první, jsme se ohlásili a vydali se na prohlídku našeho hotelu a několika dalších hotelů ve městě.  Během cesty jsme se dozvěděli spoustu zajímavých informací o místním životě a o tom, jak šejkové podporují místní obyvatele vysokými příspěvky na děti, dary a bezúročnými hypotékami. Překvapující zprávou bylo také to, že Dubaj je jedním z nejbezpečnějších měst na světě, ačkoliv zde na ulici příslušníky policie téměř nepotkáte. Město je totiž doslova prošpikované kamerami a za každý přestupek jsou zde účtovány velmi vysoké pokuty.

Pro všechny bylo také udivující, jak rychle zde stavby rostou a jak rychle se město rozvíjí, stavaři zde pracují téměř 24hodin, což je v porovnání s pracemi v naší republice téměř neuvěřitelné. Není tak divu, že se Dubaj během posledních přibližně 50let rozvinula v jedno z nejvyhlášenějších velkoměst lákajících řadu turistů.

K večeru jsme navštívili kancelář našich zahraničních partnerů a pak se ubytovali v hotelu Vida Downtown, kde jsme měli nocovat. Tento butikový hotel mezi všemi těmi vysokými budovami působí trochu netradičně, ale ohromí velmi příjemnou a klidnou atmosférou a velmi kvalitními službami. Svou polohou je ideální pro ty, kteří chtějí bydlet v centru města, nachází se totiž asi 10 minut od Burj Khalifa a nákupní centrum Dubai Mall je téměř za rohem.

Dubaj - hotel Vida Downtown
Dubaj – hotel Vida Downtown

Jelikož byl tento večer jediným volným přímo v Dubaji, vydali jsme se na průzkum okolí. U Burj Khalifa probíhá denně mezi 18. a 22. hodinou každých 30 minut představení fontán. Tato vodní atrakce je velkým lákadlem nejen pro turisty a rozhodně si jí při Vaší návštěvě nemůžete nechat ujít. Osvětlené proudy vody se vlní do arabského hudebního podkladu a po uplynutí 5 minutového úseku byste nejraději křičeli „Ještě!!!“…většina z nás se tak nejednou vrátila zpět a jelikož se pokaždé hudební doprovod i „choregrafie“ liší je pro Vás pokaždé připraven naprosto nový zážitek.

Dubaj - zpívající fontána
Dubaj – zpívající fontána

Mezi jednotlivými představeními jsme se zašli podívat do obchodního centra Dubai Mall, které je se svými cca. 1200 obchody největším v Emirátech a mezi jehož největší atrakce patří také obří akvarium plné žraloků a exotických ryb a kluziště. Každý návštěvník musí bedlivě sledovat navigační cedule a pamatovat si, kudy přišel. Je totiž opravdu velmi snadné se zde ztratit a nejdenomu z nás se to podařilo.

Další den nás čekala prohlídka hotelů v oblasti Jumeirah a na uměle vybudovaném ostrově Palma, který byl postaven do tvaru stejnojmenného stromu. Nachází se zde celkem asi 9 hotelů, což je vzhledem k jeho rozloze překvapivě málo. Zbytek tvoří soukromé rezidence a apartmány věhlasných světových celebrit. Jako první jsme navštívili hotel Jumeirah Beach, který se nachází v blízkosti světově známého hotelu Burj Al Arab a svým tvarem připomíná z dálky vlnu, která dokonale doplňuje již zmíněnou plachetnici. K hotelu patří také aquapark Wild Wadi, kam mají hoteloví hosté vstup zdarma, což ocení zejména rodiny s dětmi.

Dubaj - palmový ostrov - hotel Atlantis The Palm - akvárium
Dubaj – palmový ostrov – hotel Atlantis The Palm – akvárium

Nezapomenutelným gurmánským zážitkem byl oběd v hotelu Atlantis The Palm. V tomto hotelu najdete nepřeberné množství aktivit od pozorování ryb v obřím akváriu, které je jen o něco menší než to v Dubai Mall, po potápění nebo plavání s delfíny či lachtany. Za zmínku jistě stojí také hotel Sofitel, který má ve svém managementu česky mluvícího zástupce a hotel Anantara The Palm v thajském duchu, který jako jediný v Emirátech disponuje vodními vilami.

Dubaj - palmový ostrov - hotel Anantara The Palm - vodní vily
Dubaj – palmový ostrov – hotel Anantara The Palm – vodní vily

Po prohlídce hotelů se stal naším cílem přístav a plavba po místním kanálu s večeří a úžasnou vyhlídkou na město. V závěru nás trochu zklamalo, že Burj Al Arab má osvětlenu jen špičku a není vidět tak dobře, jak většina z nás očekávala, ale i tak to byl velmi pěkný zážitek. Po zakotvení zpět v přístavu už nás čekala jen cesta do hotelu Address Dubai Mall.

Po snídani jsme se vydali na prohlídku místní chlouby – věže Burj Khalifa. Cesta vedla přes obchodní centrum, které je přímo propojené s hotelem, takže jsme byli za 5minut u vchodu a po krátkém výkladu k vzniku a vybavení věže, v níž se mimo jiné nachází i nejvýše položený hotel a bazén, nás výtah během minuty vyvezl do 124. patra odkud jsme se mohli kochat vyhlídkou na světovou metropoli. Zajímavostí je, že výtahy pochází od české firmy z Pardubic, na což byl každý z nás patřičně hrdý.

Dubaj - Burj Kalifa - vyhlídka ze 124. patra
Dubaj – Burj Kalifa – vyhlídka ze 124. patra

Po prohlídce jsme se svezli zpět do hotelu a přesunuli se do dalšího z emirátů – Ras Al Khaimah. Cesta zabrala přibližně hodinu a půl, kterou nám průvodce zpříjemnil dalším výkladem o historii emirátů a arabských národech. Po příjezdu jsme si prohlídli několik hotelů, z nichž nejzajímavější byl bezesporu Banyan Tree Al Wadi nacházející se uprostřed písečných dun, a jeli se ubytovat do hotelu Cove Rotana.

Ras Al Khaimar - pouštní hotel Banyan Tree al Wadi - terasa s výhledem u luxusního stanu
Ras Al Khaimar – pouštní hotel Banyan Tree al Wadi – terasa s výhledem u luxusního stanu

Nádherný výhled z terasy u lobby a pohled na vilky rozeseté po celém areálu nás ohromil a konečně jsme začali nasávat tu pravou exotickou atmosféru. Ač se hotel prezentuje jako 5*, kvalita služeb, především pak v restauraci, odpovídá spíše úrovni 4*.

Ras Al Khaimah - překrásný panoramatický výhled z terasy hotelu Cove Rotana
Ras Al Khaimah – překrásný panoramatický výhled z terasy hotelu Cove Rotana

Následující den nás čekalo volné dopoledne, které jsme využili k relaxaci na pláži. Kolem oběda jsme se pak přesunuli do emirátu Fujairah. Cestou jsme navštívili nejstarší mešitu v emirátech – Al Bidyah. Bohužel byl náš příjezd načasovaný na dobu probíhající motlitby, takže jsme se nemohli podívat dovnitř a tak jsme si prolédli jen její minaret.

Fujairah - nejstarší mešita v Emirátech - Al Bidyah
Fujairah – nejstarší mešita v Emirátech – Al Bidyah

Dále jsme mohli pozorovat měnící se krajinu, která se čím dál tím více měnila v prostředí sousedícího Ománu. Fujairah je totiž jinak zcela obklopena Ománem a pohořím Hajar, které se táhne po celé jeho délce. Zcela jinak zde vypadá také architektura, výškové budovy se tu téměř nevyskytují, jelikož místní obyvatelé se snaží udržet autenticitu původního osídlení a nevymykat se ománskému stylu.

Fujairah - pláž u hotelu Miramar
Fujairah – pláž u hotelu Miramar

Výjimku tvoří hotel Le Meridien, který vybočuje z řady a pro někoho tak může působit jako pěst na oko. Vybavení a služby hotelu i ochota personálu Vás ale donutí na tuto atypičnost zapomenout, o čemž svědčí i řada ocenění, kterými se hotel pyšní. Ačkoliv žádnému z navštívených hotelů nemohu nic vytknout. Jak Miramar Al Aquah, Meridien, Fujairah Rotana, tak Radisson nabízí velmi kvalitní služby, krásnou pláž a úžasnou přímořskou atmosféru.

Fujairah - výhled ze 16. patra hotelu Le Meridien
Fujairah – výhled ze 16. patra hotelu Le Meridien

Po prohlídce hotelů jsme se vydali zpět do Ras Al Khaimah a po večeři v hotelu Double Tree Hilton nás čekal již jen návrat do hotelu Cove Rotana a večer, který si většina z nás zpříjemnila po předchozí abstinenci vínem a pivem. V Emirátech obecně a obzvlášť v Dubaji a hotelích jsou alkoholické nápoje velmi drahé (pivo stojí cca 300,- Kč), náš delegát nám však doporučil nákup alkoholu v hotelu Royal Beach Fujairah, kde se dá alkohol pořídit výrazně levněji a tak jsme si mohli vychutnat nápoje za přiměřené ceny.

Fujairah - nákup levného alkoholu u místního legálního překupníka
Fujairah – nákup levného alkoholu u místního legálního překupníka

Poslední den našeho pobytu byl na řadě návrat zpět do Dubaje. Cestou jsme se zastavili na benzínové pumpě a zjistili, že se zde dá nakoupit za ceny stejné, ne-li nižší, než u nás. Další zastávkou bylo obchodním centrum Mall of Emirates. Jistě uznáte, že není možné nechat si ujít místní raritu – sjezdovku a zimní areál s širokou nabídku aktivit. V tomto centru Vám zapůjčí kompletní vybavení na lyže a Vy si tak můžete z příjemných teplot 24-27°C, které tu v únoru panují, odskočit na chvíli zpět do zimy a užít si zimní radovánky. Tuto možnost s oblibou využívají i místní a je patrné, že i starší generace jsou ze sněhu nadšené. Příjemným překvapením pro nás bylo, že ač se jedná o uměle vybudovaný areál, tak takto vůbec nepůsobí.

Po check-inu v luxusním hotelu Rixos The Palm nás čekal krátký odpočinek na překrásné bělostné pláži s fascinujícím panoramatem „dubajského Manhatanu“.

Dubaj - palmový ostrov - hotel Rixos The Palm - sousedem Vám zde bude šejk Mohamed, v dáli můžete vidět jeho jachtu
Dubaj – palmový ostrov – hotel Rixos The Palm – sousedem Vám zde bude šejk Mohamed, v dáli můžete vidět jeho jachtu

V odpoledních hodinách jsme vyjeli na nejočekávanější výlet ze všech – safari v dunách. Po cca. hodině jízdy z hotelu nás obklopily písečné duny a zkušení řidiči nám předvedli opravdové rodeo. Někteří z nás pochopili, proč jsme dnes vynechali z programu oběd a adrenalinoví nadšenci byli v sedmém nebi.

Dubaj - výlet jeep safari
Dubaj – výlet jeep safari

Po shlédnutí několikaminutového západu slunce v poušti nás jeepy odvezli do místního kempu, kde jsem si vyzkoušela zdarma jízdu na velbloudech, malování henou a během chutné večeře také představení dervišského tance a břišní tanečnice.

Dubaj - výlet jeep safari - jízda na velbloudovi
Dubaj – výlet jeep safari – jízda na velbloudovi

Příjemně unavení jsme se vrátili zpět do hotelu a následující den jsme se plni zážitků vydali zpět na letiště.

Dubaj - výlet jeep safari - večeře v beduínském stylu na kobercích pod širým nebem
Dubaj – výlet jeep safari – večeře v beduínském stylu na kobercích pod širým nebem

Závěrem mohu říci, že v SAE si každý může najít to své. Emiráty jsou vhodnou destinací nejen pro ty, kteří chtějí zažít exotickou dovolenou a neradi tráví 12hodin v letadle, ale i pro ty, kteří chtějí na své dovolené zkombinovat velkoměsto se všemi jeho výhodami a širokou nabídkou aktivit a relax na pláži. Důležité je zmínit, že nejen hotely v Dubaji touto možností disponují, většina hotelů v ostatních emirátech totiž nabízí shuttle do Dubai Mall a není tak nutné se o prohlídku města připravit ani při dovolené v Ras Al Khaimah nebo např. ve Fujairah.

Dubaj - výlet jeep safari - překrásný západ slunce
Dubaj – výlet jeep safari – překrásný západ slunce

Máte- li zájem o bližší informace o možnostech dovolené v Emirátech, neváhejte se na mne kdykoliv obrátit.