FASCINUJÍCÍ GOLF V JIHOAFRICKÉ REPUBLICE

PROSINEC 2019

Na začátku prosince jsme se vydali na překrásnou golfovou dobrodružnou a objevnou cestu podél pobřeží „Zahradní cesty“ až k „Mysu Dobré Naděje“. Zažili jsme dechberoucí výhledy, dobrodružství na safari, ochutnávku vín, jeden ze sedmi novodobých divů světa a především skvělou partu golfových přátel!

Hernamus

Pezula Championship Golf Course

Naše golfové putování jsme zahájili v překrásném resortu Pezula, který se nachází uprostřed krásné přírody a nabízí výhledy na nedalekou zátoku Knysna a věhlasné golfové hřiště Pezula Championship Golf Course.

hotel-Pezula

Úchvatné golfové hřiště Pezula je famózní unikátní dílo vybudované na přilehlých kopcích okolo laguny Knysna a nabízí přímo dechberoucí výhledy na skalnaté pobřeží Indického oceánu či na panorama laguny a nedalekých hor.

golfové-hřiště-Pezula-Golf

Vzrostlé překrásné jehličnaté stromy místy připomínají Rakousko, Nový Zálend nebo Kanadu, ani v nejmenším však Afriku 🙂

Hřiště kopíruje zdejší velmi různorodý a kopcovitý  terén, který zaručuje nejen náročnost hry, ale také zároveň překrásná panoramata.

Kombinace skvěle udržovaných fervejí a greenů spolu s překrásnou přírodou a „waw“ prožitky skvěle odstartovaly náš první golfový den v jižní Africe!

golfové-hřiště-Pezula-Golf
Výlet lodí po zátoce Knysna

Po krásném golfovém zážitku na  golfovém hřišti Pezula jsme se večer vydali na projízďku lodí po zátoce Knysna.

Knysna-plavba-lodí

Velmi přijemný je samotný přístav, kde panuje velmi přátelská a klidná atmosféra. Na lodi bylo připraveno během plavby také občerstvení a nesměla chybět ani zdejší vyhlášená pochoutka, kterou se Knysna vyznačuje, a to jsou „ústřice“.

Dopluli jsme zátokou až k místu, kde se střetává s divokými vodami oceánu a během cesty zpět do přístavu po svělém očerstvení jsme pozorovali západ slunce, život je krásný!

Sloní sirotčinec

Ráno jsme si přivstali a ještě před odjezdem na golfové hřiště Simola jsme jeli z Pezuly navštívit zdejší sloní sirotčinec.

Knysna-sloní-sirotčinec

Svojí návstěvou jsme podpořili místní ochránce přírody a každý jsme „vyfasovali“ kyblík s tropických ovocem, kterým jsme pak slony mohli nakrmit.

Byl to skvělý zážitek! Nás srdečný průvodce nás seznámil s činností tohoto sirotčince a představil nám všechna slní mláďata a teenagery jejich jmény.

Zdejší sloni mají pro svoje uzdravení a dozrání krásné útočiště ve volné přírodě a jsou tak ve svém přirozeném prostředí, které jim pak umožňuje zapojit se do „normálního“ života.

Knysna-sloní-sirotčinec
Simola Golf

Golfové hřiště Simola se rozprostírá ve dvou údolích nedaleko střediska Knysna a nabízí úchvatné modelované ferveje kopírující místní terén plný roklin a bujné vegetace⛳️🍀

golfové-hřiště-Simola-Golf

Krásné výhledy na nedalekou mořskou lagunu Knysna můžete obdivovat hned z několik odpališť i greenů.

První golfové hřiště architekta Jacka Nicklause v této oblasti je dokonalým dílem odrážejícím vynikající design citlivě sladěný s přirozeným terénem.

Díky zdejšímu přirozenému terénu je hřiště také zároveň  skvělým testem golfových dovedností.

golfové-hřiště-Simola-Golf

Jak jsme se nořili více do údolí, obklopili nás jehličnaté stromy a rokliny, velmi podobné Rakousku a někteří golfisté měli pocit, že se právě ocitli na golfovém hřišti Adamstal.

Panoramatický výhled na celou oblast  nám po hře poskytla zasloužené posezení s občerstvením v club house.

Koupání v Indickém oceánu – úžasna energie!

Nedaleko hotelu Pezula se nachazí překrásná divoká a témeř skrytá pláž Noetzie Beach, kam jsme zamířili hned po hře na hřišti Simola, kde jsme byli úplně sami.

hotel-Pezula-pláž-Noetzie-Beach

Voda Indického oceánu byla příjemně osvěžující a tak jsme si užili krásné odpoledne dováděním ve vlnách.

Pláž je dokonale ukrytá, ze samotné přijezdové cesty ani není vidět , neboť je zcela skryta zdejším divokým skalnatým pobřežím.

Mekka všech golfistů – věhlasný Fancourt

Dnes jsme si ráno vychutnali poslední snídani v krásném resortu Pezula a vydali jsme se  směrem na západ a naší další zastávkou byla Mekka všech golfistů – věhlasný Fancourt.

hotel-Fancourt

Překrásná vesnička vybudovaná v koloniálním stylu s francouzskými okny, vzrostou bujnou vegetací, třemi skvostnými hřišti a panoramatem pohoří Outeniqua nás všechny uchvátila a měli jsme pocit, že jsme se ocitli v pravém golfovém ráji.

Golfove hriste Links Fancourt

Ihned po našem příjezdu nás čekala hra na zdejším nejlepším hřišti, mistrovském linksu, který je skutečným uměleckým dílem!

golfové-hřiště-Fancourt-Links

Na první jamce čekal maršál, který každý flight obřadně a hrdě přivítal a nabídl každému jako přípitek skleničku whisky.

Golfové hřiště Links Fancourt je právem považováno za jedno z top golfových hřišť v JAR.  Hřiště je udržované stále ve skvělé mistrovské kondici s rychlosti greenu 11,3.

Aby ne, když členové klubu jsou tak zvučná jména jako Gary Player, Ernie Els, ci Branden Grace, kterého jsme dokonce v club house potkali. 🏌️‍♂️🍀⛳️

golfové-hřiště-Fancourt-Links

Oproti ostatním hřištím v JAR zde jsou zakázány buggy a naopak povinní caddy, se kterými si naši hráči užili spoustu legrace.

Po devítce je zde vždy povinná zastávka na občerstvení, které je v ceně fee. Pro naši skupinu místní šéfkuchař přichystal čerstvé steaky z tuňáka, byla to skutečná gurmánská lahůdka!

Skvělý links s hlubokými bunkery, okolními vřesy a travinami a predevším s panoramatem nedalekého pohoří Outeniqua naprosto předčil naše očekávání.

golfové-hřiště-Fancourt-Links

Vzrostlé traviny, typické pro linksová hřiště, byly velmi často velkou výzvou našich hráčů 🙂

Stejně tak jako velkolepý start, byl i závěr samotné hry, kdy na green 18. jamky přišel místní příjemný čísník a přinesl všem hráčům mokré ručníčky na osvěžení a lahodný drink.

Golfové hřiště Montagu Fancourt

Následující den nás čekala další golfová výzva tohoto resortu v podobě golfového hřiště Montagu Fancourt.

golfové-hřiště-Fancourt-Montagu

Montagu je krasné parkové hřiště plné květin a lemovaných fervejí s panoramatem pohoří Outeniqua téměř z každé jamky.

Jde o první postavené hřiště v této oblasti a pohádkově krásná panoramata dotvářejí residence místních členů clubu s perfektně upravenými zahrádkami.

Nenechte se však zmást jeho pohádkovou malebností, neboť řada překážek v podobě rybníčků, potůčků a mostíků dokázaly naše hráče pořádně potrápit během hry.

golfové-hřiště-Fancourt-Montagu

Co by to však bylo za golf, bez patřičných výzev a trochy adrenalinu! 🙂

Návštěva vinice Herod Wine

Abychom stále nehráli jen golf, někteří z nás se tento den vydali na výlet do přilehlého pohoří Outeniqua navštívit zdejší soukromou malou vinici Herold Wine.Projeli jsme skrz horský průsmyk Outeniqua, odkud se naskýtaly překrásné výhledy do okolí.

pohoří-Outeniqua

Cestou tam jsme jeli po staré silnici, krerá byla vytesána přímo do skal a  která se dnes používá již jen pro vyhlídkové trasy.

Po zdolání nejvyššího bodu průsmyku  jsme se dostali na krásnou planinu zalitou celodenním sluncem a chráněnou pohořím. Ideální místo pro pěstování vinné révy!

vinice-Herold-Wines

Přívítal nás sám pan majitel, který nás provedl svým panstvím a seznámil nás s historií jeho vinice a postupem, jak víno zpracovává.

Po prohlídce na nás čekala ochutnávka jejich pěti stěžejních vín spolu s malým občerstvením.

Tak na zdraví!

vinice-Herold-Wines

Po ochutnávce nesměl chybět oběd v podobě tradičních jihoafrických pokrmů, který nám uvařila paní majitelka. Mňam 🙂

Každý z nás dostal od pana majitele ještě dárek v  podobě lahve vína dle našeho výběru a všichni také nakoupili dárky a suvenýry pro své blízké.

No a protože Česi jsou vyhlášení svou touhou po mořských vlnách, stavili jsme se ještě před návratem do hotelu na nedaleké pláži Herolds Bay….

Fancourt-pláž-Herolds-Bay
Oslnivý golf Pinnacle Point

Další den našeho jihoafrického putování nás čeká zlatý hřeb našich golfových zážitků, a to golfové hriště Pinnacle Point.

golfové-hřiště-Pinnacle-Point

Hřiště vybudované doslova na útesech nabízí uchvatné výhledy na skalnaté pobřeží indického oceánu z téměř každé jamky na hřišti.

Modelované ferveje samotnou přírodou s greeny na útesech jsou velkou výzvou a zároveň potěchou pro oko.

Krásným zakončením hry je samotná osmnáctka, kterou máte z odpaliště jako na dlani spolu s prosklaným club house na útesu.

golfové-hřiště-Pinnacle-Point

Poslední green střeží důmyslně nastražené bunkery, které lemují útesy.

Kdo jste zažil golf na Thracian Cliffs, Pinnacle Point může být považován dozajisté jeho rovnocenným rivalem. Pro některé hráče Pinnacle Point dokonce i předčil námi všemi oblíbený bulharský skvost.

Safari v rezervaci Gondwana

No a protože jsme v Africe, naše golfové zážitky jsme si zpestřili 2-denním safari v rezervaci Gondwana, kam jsme odjeli hned po naši úchvatné hře na golfovém hřišti Pinnacle Point.

JAR-safari-Gondwana

Gondwana je soukromá rezervace, pojmenovaná podle známého prakontinentu, která  je domovem volného pobyhu Velké Pětky (lev, nosorožec, slon, bůvol a levhart).

Náš pobyt zde jsme začali ihned po našem příjezdu z golfu prvním výjezdem na safari ve dou otevřených jeepech.

Rezervace pokrývá plochu 11.000 hektarů a kromě Velké Pětky je také domovem ohrožených druhů zvířat, jako jsou například Nosorožec černý, Gepard a Kapská horská zebra.

JAR-safari-Gondwana

Během safari vyjížděk jsme měli možnost se kromě pozorování zvěře kochat úchvatnou krásou a klidem nekonečných výhledů na okolní kopce pokryté barevnými  vřesy, zvané „fynbos“ a horské scenerie pohoří Langeberg a Outeniqua.

O unikátní vřesové vegateci „fynbos“ nám během vyjížděk poutavě vyprávěla naše skvělá průvodkyně Melanie, pro kterou byla její práce splněním snu.

Během žádné safari vyjížďky nesměla chybět ani zastávka na krásném idylickém romantickém místě, kde nám Melanie vždy připravila skvělé občerstvení.

JAR-safari-Gondwana

Mohli jsme vystoupit z jeepů a vychutnat si tak výborné občerstvení uprostřed skutečné divočiny s trochou vnitřního chvění, že by na naše občerstvení mohli dostat chuť i místní lvi…

A to jsme krále zvířat potkali během našich výjezdů hned několikrát.Vždy se ale někde líně povaloval nebo spal 🙂

Krásná podívaná se nám naskytla při jedné vyjížďce, kdy jsme mohli z opravdu malé vzdálenosti pozorovat krásnou vznešenou lvici a její tři lvíčátka.

JAR-safari-Gondwana

Nejložitější pro nás bylo paradoxně najít slony, neboť Ti se toulali hluboko v údolích, kam se nedalo zajet jeepy.

Z Velké Pětky jsme viděli všechna zvířata, kromě levrata. Každou vyjížďku nás vzali naši zkušení průvodci do odlišných koutů rezervaci a tak jsme měli možnost vidět její různorodost.

Po jednom z občerstvení uprostřed divoké přírody jsme za západu slunce nad obzorem jeli zpět do našich krásných vilek pochutnat si na výborné africké kuchyni našich kuchařů v Gondwaně.

JAR-safari-Gondwana

Luxusní ubytování uprostřed  překrásných přírodních scenérií s výjezdy na safari bylo skvělou relaxací našich golfových svalů! 🙂

Hermanus

Opouštíme naše safari dobrodružství a vydáváme se  na dlouhý přejezd směrem Kapské Město.

Příjemnou zastávku na oběd jsme si udělali v přímořském letovisku Hermanus. Zde jsme již u Atlantiku a tak na koupání můžeme zapomenout a můžeme se jen kochat 🙂

Hermanus je vyhlášený  svojí „velrybí cestou“, neboť právě zde se objevuje nejvíce migrujících velryb a díky jejich pozorování zde byla vybudována přimořská cesta a je tak možné si zpříjemnit cestování do Kapského města kolem pobřeží a kochat se tak krásnými výhledy.

Hermanus
Hotel Table Bay

Pro poslední 4 noci našeho putování  se stal naším domovem luxusní hotel The Table Bay, který se nachází v srdci pulsujícího Kapského města na nábřeží V&A a nabízí krásný výhled na fungující přístav, horu Table a Atlantický oceán.

Kapské-město-hotel-Table-Bay
Kapské-město-hotel-Table-Bay-snídaně.na-terase

Byl otevřený v roce 1997 samotným prezidentem Nelsonem Mandelou a byl již mnohokrát oceněný jako „Nejlepší hotel Afrického kontinentu“.

Kapské-město-hotel-Table-Bay-výhled-z-pokoje

V blízkosti hotelu se nachází množství restaurací, barů, obchodů  a další zábavní možnosti a byl tak pro nás skvělou základnou pro objevování okolních golfových hřišt a přírodních krás.

Kapské-město-hotel-Table-Bay
Golfové hřiště Pearl Valley

Naším prvním golfem v okolí Kapského města bylo golfové hřiště Pearl Valley, které se rozkládá na úpatí hory Drakenstein.

golfové-hřiště-Pearl-Valley

Golfové hřiště je rovinaté a je obklopeno okolními horami a vinicemi, jimiž protéká řeka Berg, která vytváří množství vodních překážek.

Každá jamka je hraná na velkolepém pozadí okolních hor a všechny jsou náročné vzhledem k strategicky umístěným bunkrům a rychlým greenům.

Ochutnávka vín věhlasného vinařství Boschendal

Nedaleko od golfového hřiště Pearl Valley se nachází vinice jednoho z nejvěhlasnějších vinařství v Jihoafrické republice, Boschendal.

JAR-Boschendal-Wine-Estate-ochutnavka-vín

Po dni stráveném celý den na sluncem zalitém golfovém hřišti na nás čekalo velmi příjemné posezení pod stoletým dubem,kde jsme měli připravenou ochutnávku vín.

Součástí vinařství jsou překrásně udržované zahrady, kde se pro jejich krásu, klid a harmonii často konají svatby.

Na závěr ochutnávky vín nesmělo chybět ani něco „tvrdšího“, na zdraví!

JAR-Boschendal-Wine-Estate-ochutnavka-vín
Tradiční africký večer

Dalším naším velkým zážitkem byl africký tradiční večer v Kapském městě. Tradiční africká vyhlášená restaurace své představení spojené s večeří začíná přesně v 19 hod a tak jsme z ochutnávek vín zamířili rovnou sem 🙂

Kapské-město-africký-večer

Jaké bylo naše překvapení, když jsme všichni „vyfasovali“ svůj vlastní bubínek a museli jsme všichni hrát do rytmu, jak nám ukazoval náš jihoafrický dirigent!

Vrátili jsme se do našich dětských let a s nadšením jsme všichni bubnovali 🙂

K africkým rymům  patří také stylová okrasa malbou obličeje 🙂

Kapské-město-africký-večer

Skvělá africká kuchyně jen zakončila tento krásný den plný dalších nevšedních zážitků a my se mohli oddat zaslouženému a klidnému spánku s těšením se na další krásný vzručující den v Africe!

Hout Bay

Náš dnešní výlet k Mysu Dobré Naděje jsme začali zastávkou v rybářské vesničce Hout Bay.

JAR-zátoka-Hout-Bay

Z Hout Bay jsme pak vystoupali podél pobřeží krásnou panoramatickou silnicí. Útesy a výhledy na moře s nekonečným oceánem a pobřežím v okolí Hout Bay jsou opravdu překrásné.

JAR-zátoka-Hout-Bay-vyhlídka
Mys Dobré Naděje

Tak a jsme tady, Mys Dobré naděje! Jedno z nejobávanějších míst  v dějinách mořeplavby na téměř nejjižnějším výběžku jižní Afriky.

JAR-Mys-Dobré-Naděje

Všechny nás doslova pohltila zdejší krásná a velmi silná energie!

Po cestě ze skalnaté vyhlídky nesměla chybět ani společná fotografie s exotickými kráskami.

Mys dobré naděje je vlastně skála, bičována větry i vlnami a střetávají se zde chladé proudy ze západu (Benguelský proud) s teplými proudy z východu (proud Střelkového mysu).

JAR-Mys-Dobré-Naděje

Vyšplhali jsme se až vrchol skály, které vévodí majestátní maják  a odkud je překrásný výhled do okolí.

Tak a odtud už není pevnina až k Jižnímu pólu!

Po tomto krásném vzrušujícím zážitku jsme si dali výborný oběd přímo jestě na Mysu s krásným výhledem na oceán.

JAR-Mys-Dobré-Naděje

Všichni neodolali zdejší denní nabídce mořských specialit 🙂

Z Mysu dobré Naděje jsme zamířili na návštěvu zdejší velmi známé kolonie tučňáků Afrických, jejichž domovem je  pláž  Boulders Beach.

JAR-pláž-Boulders-Beach-kolonie-tučňáků

První 2 páry tučňáků se na Boulders Beach usadily v roce 1982 a v současnosti je to kolonie více než 3000 tučňáků, žijících přímo zde na pláži a v okolním národním parku.

Bylo to opravdu velmi zábavné pozorovat tučnáky, jak dovádějí ve vlnách 🙂

Stolová Hora

Stolová hora je skutečný unikát, patří mezi 7 novodobých divů světa, je  součástí národního parku Table Mountain National Park a je hlavní dominantou Kapského města.

Kapské-město-Stolová-hora

Ráno se velmi často nad celým zálivem Table Bay drží mlžná poklice a všechno pokrývá hustá mlha. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli navšívit tuto „krasavici“ až odpoledne, kdy byla lepší viditelnost a navíc u lanovky nebyla ani žádná fronta! 🙂

Nová moderní lanovka měla otočnou podlahu, takže jsme nemuseli přebíhat z jedné strany na druhou a během sedmiminutové cesty na vrchol jsme se tak mohli kochat dech beroucími pohledy z ptačí perspektivy na celé Kapské Město i nedaleký mys Dobré naděje.

Měli jsme skutečně velké štestí na počasí!

Kapské-město-Stolová-hora

Stolová hora má nadmořskou výšku 1086 metrů a délka skalního masívu, který má typickou šedavou barvu, je okolo tří kilometrů.

Hlavním rysem Stolové hory je téměř 3 km dlouhý útes tvořící stěny hory, porostlé až 1500 druhů rostlin.

Golfové hřiště Clovelly

Dnes jsme se vydali ochutnat golf po jihoafricku. Co to znamená? Všechna hřiště, co jsme dosud navštívili Tentokrát jsme se ocitli mezi „domorodci“.

golfové-hřiště-Clovelly

Žádný načinčaný club house, příjemné hřiště plné místních domorodců, kteří si přišli zahrát se svými kamarády nebo obchodními partnery.

Klubového ducha zde vytváří i místní zvířecí členové, kteří se volně pohybují po celém hřišti 🙂

Velmi milá a přátelská atmosféra klubového života nás skutečně nadchla a byla dokonalou tečkou našeho golfového jihoafrického putování.

golfové-hřiště-Clovelly

Prostě paráda!

Prohlídka Kapského Města

Prohlídku Kapského města jsme si nechali na poslední den našeho pobytu, jelikož náš odlet do Evropy byl až ve večerních hodinách, měli jsme tedy celé dopoledne na prozkoumání tohoto všemi opěvovaného města.

Kapské-město-centrum

Prohlídku města jsme započali zdejší nejstarší památkou – hradem Dobré Naděje.

Tato barokní pevnost byla dokončena v dubnu 1679 a v  roce 1936 byl hrad prohlášen za národní památku.

Během procházky jsme viděli také parlament, radnici, katedrálu, historické předměstí a naši problídku jsme zakončili v centrálním parku plného tropických stromů a rostlin 🙂

Kapské-město-centrum

Jihoafrická Republika je skutečně překrásná země, která vzala u srdce všechny naše účastníky! Skvělé klima, neskutečné krásná a různorodá příroda, pohostinní lidé a skvělá kuchyně!

JAR-Mys-Dobré-Naděje

Tato cesta byla doslova nabitá nezapomenutelnými zážitky a právem obsadila v našich cestovatelských vzpomínkách první příčky našeho pomyslného golfového světového žebříčku.

golfové-hřiště-Fancourt-Montagu

Pokud máte zájem zúčastnit se našich společných golfových zájezdů nebo bystě si přáli zpracovat Vaši golfovou dovolenou v Jihoafrické Republice na míru, neváhejte mne kontaktovat a já nebo moje kolegyně Vám pošleme bližší informace o dalších plánovaných akcích nebo Vám zpracujeme nabídku přímo na míru Vašim přáním a představám golfové dovolené…