FAM TRIP Maljsie

FAM TRIP MALAJSIE – REPORTÁŽ Z NAŠÍ CESTY

Země kontrastů s nadvládou neskutečné přírody, písečné pláže, hluboké lesy, palmové plantáže, rýžová pole, široké řeky, moderní mrakodrapy, skvělá infrastruktura, luxusní resorty…, a mnohem víc. To všechno představuje Malajsie, krásná exotická země, kterou jsem měla možnost navštívit během svojí dubnové info cesty pořádané naší cestovní kanceláří. 😊

Pro mě cesta do Malajsie byla vůbec první cestou na asijský kontinent a rozhodně mě nezklamala. Během pár dní jsme projeli téměř celou západní část Malajského poloostrova, od Melaky až po krásný ostrov Langkawi. Ale teď pěkně popořádku 🙂

DEN PRVNÍ – HURÁ ZA DOBRODRUŽSTVÍM

Po velmi pohodlném letu se společností Emirates z Prahy do Kuala Lumpur s jedním přestupem v Dubaji nás na mezinárodním letišti vzdáleném 80 km od hlavního města přivítalo neskutečných 35 °C a náš stále se usmívající průvodce.  Asi po 1,5 hodině jízdy jsme se dostali do pulzující metropole a ubytovali se přímo v centru Kuala Lumpuru v hotelu  Swiss Garden Hotel &Residences 4* , který se nachází v blízkosti obchodní části Bintang Walk a kam jsme se vydali krátce v podvečer i my. Pokud máte rádi pozorování kolemjdoucích, nasávání místní atmosféry, popíjení aromatické kávy a ukusování čerstvě upečeného croissantu, pak tuto část města určitě nesmíte vynechat. Naleznete zde také nákupní centrum, které nabízí širokou škálu místního a dováženého zboží za rozumné a přijatelné ceny.

DEN DRUHÝ – VÝLET DO MELAKY
Po první noci v Malajsii (trochu jsme bojovali s časovým posunem, neboť v Malajsii je o šest hodin více a Evropanovi se v noci moc do spánku nechce, zato ráno je k neprobuzení) jsme se vydali jižně od Kuala Lumpuru do historického města Melaka (cca 145 km – 2 hod jízdy). Naši návštěvu tohoto koloniálního města, jehož historická část je mimochodem zapsána i na seznamu kulturního dědictví UNESCO, jsme začali prohlídkou známé ulice „Jonker Street“, která je rájem pro milovníky a sběratelé starožitností. V každém domku je umístěn malý obchůdek, kde naleznete ty nejrozmanitější orientální poklady. O víkendu se na této ulici koná noční trh, na kterém můžete ochutnat i místní pokrmy. Ač bylo přímo vražedné vedro, teplota na sluníčku dosahovala až 45 °C, tak jsme statečně prošli až na tzv. „Harmony street“, kde se nachází údajně nejstarší čínský chrám v Malajsii Cheng Hoon Teng, který nás uchvátil svou úžasnou výzdobou, atmosférou a všudypřítomným klidem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Velmi zajímavá byla také návštěva místního Muzea odkazu Baba Nyonya (obydlí původních rodin potomků původních průkopníků a čínských obchodníku, kteří se oženili s místními malajskými ženami). Překvapilo mne, jak byla tato obydlí řešena. Z ulice dům působí jako malé obydlí, avšak uvnitř je velmi hluboký a uprostřed má nezastřešený prostor, který slouží jako klimatizace a zároveň v období dešťů jako reservoár pro vodu. Skvělý oběd jsme si dopřáli v jedné z klasických místních restaurací „Peranakan“, kde nám bylo naservírováno neskutečné množství lahůdek malajské kuchyně.

Posilnění jsme pokračovali do části města rozprostírající se kolem kopce Sv. Pavla, zastavili jsme se na Holandském náměstí, kde se nachází místní radnice, která byla v minulosti rezidencí holandských guvernérů a v současnosti slouží jako muzeu. Na chvilku jsme zavítali do kostela Ježíše Krista, prohlédli si fontánu Diamantového výročí královny Viktorie a jelikož se v nás probudilo dětské nadšení pro malé dobrodružství, tak jsme si najali barevnou tříkolku s autentickým malajským řidičem (10 MYR).

Nasedat a jedeme…

Probudila se v nás soutěživost a takto jsme se během několika minut přesunuli do původní pevnosti A´Formosa a pěšky se vyšplhali na pahorek, kde jsou pozůstatky kostela Sv.Pavla se známou sochou svatého Františka Xaverského, španělského jezuitského misionáře a odkud je krásný výhled na město.

Ani výstup ke ksotelu S. Pavla nás nezdolal 🙂

Naprosto vyčerpaní z úmorného vedra avšak plni dojmů, jsme se vydali zpátky do Kuala Lumpuru, kde jsme se ubytovali  v hotelu Dorsett Kuala Lumpur 4*  a naprosto nezdolní jsme si večer nenechali ujít návštěvu nočního města s ochutnávkou místní kuchyně (byl nám doporučen rozlehlý „food court“ v obchodním centru Pavillion) a prohlídkou nádherně osvětlených Petronas Tower, kam jsme se dostali skrze nedaleké luxusní obchodní centrum Pavillion a konvenční centrum (necelých 30 min chůze).

DEN TŘETÍ – KRÁSY A TAJEMSTVÍ KUALA LUMPUR
Další den nás čekala prohlídka toho nejatraktivnějšího z Kuala Lumpur, k čemuž neodmyslitelně patří Petronas Tower, královský palác, náměstí nezávislosti (Merdeka) a řada dalších národních památek. Na prozkoumání tohoto živého města člověk potřebuje více času, který jsme bohužel neměli, ale i tak se nám všem prohlídka města, jemuž dominují moderní mrakodrapy začleněné do koloniální architektury, moc líbila, jen to vlhké vedro…

Královský palác

Krátce jsme se také zastavili v Národním muzeu, které je centrem a chloubou malajské historie a kultury a jako sladkou třešinku na dortu jsme si závěrem nechali dech beroucí vyhlídku z „TV Tower“. Bohužel vyhlídková plošina byla kvůli rekonstrukci z části zavřená, tudíž jsme místo 360° výhledu měli jen 180°, ale i tak to stálo za to. Večer jsme se ještě vydali na pivo (zatím nejdražší pivo v mém životě – na přepočet cca 450 Kč) a povečeřeli jsme v restauraci s výhledem na osvětlené gigantické Petronas Tower. Prostě paráda, co víc si přát. 😊

Náš průvodce v národním muzeu.

DEN ČTVRTÝ – VÝPRAVA NA OSTROV PENANG
Dnes opouštíme Kuala Lumpur a vydáváme se na sever na ostrov Penang, který je nazýván též „Perlou orientu“. Trochu mne mrzelo, že jsme na prohlídku ostrova neměli více času. Jeden den je opravdu málo. Už jen prvotním velkým zážitkem byl přejezd z pevniny na ostrov po 7 km dlouhém mostu z něhož je nádherný výhled na přístav. První zastávku jsme si udělali v hlavním městě ostrova Georgetownu.

Nejdříve jsme poobědvali v typické venkovní jídelně, kde jsou na jídelním lístku například žabí stehýnka, pro mě nic atraktivního, ale několik členů naší výpravy se do nich s chutí pustilo, a poté se vydali na prohlídku Chew Jetty, tradičních domků pohupujících se na molech vybudovaných na kůlech přímo na moři.

Ještě společné foto a jdeme prozkoumat Cjew Jetty.

Pro toho, kdo trpí mořskou nemocí doporučuji užít kinedril.  Po chvilce jsme si zvykli na všudypřítomný zápach rybiny a hnijících odpadků a prozkoumali jsme každičký kout těchto nevšedních obydlí. Místní, především rodiny rybářů, jsou na turisty připraveni a snaží se Vám prodat své výrobky ručních prací za každou cenu, takže jsme si nakonec každý odnesl malý suvenýr.

Uvítali jsme návrat do klimatizovaného autobusu a naše cesta pokračovala přes tzv. „Harmony street“, kde se nachází anglikánský kostel, čínský chrám bohyně milosrdenství Kuan Yin Teng, indický chrám Mhamariaman a mešita kapitána Klinga. Prostě je vidět, že Malajsie byla a je multi náboženskou zemí.

V rychlosti jsme proběhli Státní Muzeum, které také stojí za návštěvu, bohužel čas nás tlačí a nesmíme ještě vynechat známý chrám Wat Chayamankalaram s ležícím Budhou, jehož délka dosahuje 32 m a barmský buddhisticky chrám Dhammikarama také se sochou Buddhy, vysokou 8,2 m. Určitě musíte při své návštěvě Georgetownu navštívit. Pokračujeme dále na sever ostrova, kde už nás čeká odpočinek, písečná pláž, skvělá večeře a nocleh v resortu Holiday Inn.

DEN PÁTÝ – OSTROV LANGKAWI
Dnes opouštíme ostrov Penang a rychlou lodí přejíždíme na další malajský ostrov. Naštěstí Andamanské moře bylo klidné, tudíž nikdo z nás nemusel využít pytlíky na nevolnost a zdárně jsme cca po 2hodinové plavbě dosáhli břehu ostrova Langkawi. Vylodili jsme se přímo v hlavním městě Kuahu, jehož dominantou je obrovská socha orla (langkawi znamená červený orel). Dnes máme na programu inspekční návštěvu dvou hotelů na tomto úžasném ostrově. Cestou si vychutnáváme neskutečné pohledy na krásnou přírodu a modré vody, obklopující ostrov. Určitě stojí za zmínku, že ostrov Langkawi je prvním UNESCO geoparkem v jihovýchodní Asii. Život zde je naprosto odlišný od pevninského života, lidé zde nikam nespěchají, mají stále úsměv na tváři a jsou velmi milí a vstřícní. Prostě pohádkové místo pro relax a odpočinek.

Na oběd nás pozval manažer hotelu The Westin Langkawi Resort, který se nachází pouhé 3 km od mezinárodního letiště, je obklopen tropickou džunglí a nabízí úžasné výhledy na moře a překrásnou pláž s bílým pískem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mne ale více uchvátil další resort, který jsme měli možnost navštívit, a to resort The Datai. Resort se nachází na severovýchodě ostrova a je ukryt v bujné vegetaci tropického pralesa, v nádherné zátoce přímo nad krásnou dlouhou písečnou pláží, která je přístupná pouze hotelovým hostům. Člověk se tu cítí jako v úplně jiném světě, a přestože měl resort téměř 100% obsazenost, nikterak jsme to nepocítili. Resort dýchal naprostým klidem, snad jen někoho mohou trochu rušit zvuky džungle, ale to k tomuto kouzelnému místu neodmyslitelně patří.

Dalším skvělým zážitkem byla prohlídka golfového hřiště The Els Club Teluk Datai. Naše skupinka se naskládala do dvou bugy a projeli jsme všech 18 jamek. Pro každého golfistu je určitě hra na tomto hřišti velikou výzvou.

No a teď už nás čeká ubytování a relax v resortu Berjaya Resort je opět zasazen do svěží zeleně tropického pralesa. Určitě doporučuji ubytovat se v pralesní části, kde vás neustále doprovází místní „orchestr“ a odrzlé opice, neboť pokud se ubytujete ve vodních vilkách, tak se vám může stát, že se probudíte na suchu. Resort má krásnou pláž s bílým pískem a ve vodě, která má velmi příznivou teplotu, vydržíte klidně celé odpoledne. Večeře jsou formou bohatého bufetu v hlavní restauraci a poté se můžete přesunout na lahodný drink do některého z místních barů. Resort je od civilizace vzdálen cca 10 min jízdy taxíkem, který Vám milý personál během několika minut objedná a vy se můžete vydat objevovat noční život mimo resort.

DEN ŠESTÝ – VÝPRAVA NA NEBESKÝ MOST
Po skvělé a vydatné snídani a chvílích odpočinku na pláži, jsme se vypravili na vytoužený a k Langkawi neodmyslitelný Sky Bridge. Na vrchol Gunung Machinchag jsme se nechali vyvézt lanovkou a poté jsme již kráčeli po „nebeském mostku“, jež dle mého odporuje všem gravitačním zákonům. Kdo trpí závratí, tak ať raději zůstane dole. Z vyhlídkové plošiny máte Langkawi a Andamanské moře jak na dlani a můžete dohlédnout až do Thajska.

Po tomto velkolepém zážitku jsme se vydali více na jih ostrova a ubytovali se v hotelu Century Langkasuka Resort , který má již svá nejlepší léta za sebou a zasloužil by si kompletní rekonstrukci. Pláž byla bohužel veřejná a všude se povalovalo dost odpadků. Osvěžení ale v horku bylo příjemné a večer jsme se vydali taxíkem na večeři do Kuahu, kde se nachází řada dobrých čínských, thajských, indických a malajských restaurací a obchodů s velkým výběrem zboží osvobozeného od cla, tudíž se zde velmi dobře nakupuje. Objevili jsme rybí restauraci Orkid Ria, kde jsme si přímo z kádí vybrali plovoucího mořského tvora, který nám byl následně připraven a servírován. Naprostá pochoutka. 😊

DEN SEDMÝ – ODPOČINEK V ECO HOTELU

Dnes nás čekal dopolední přesun do resortu Frangipani , který jsme si za doprovodu manažera hotelu prohlédli a ubytovali se v něm. Resort je velmi příjemný, rozprostírá se v krásné zahradě a ubytování je v samostatných bungalovech. Frangipani je eco resort, takže při naší procházce jsme zavítali i do zahrad, kde si hotel sám pěstuje ovoce a zeleninu, které poté čerstvé servíruje svým hostům.  Krásná dlouhá písečná pláž je hned u resortu a můžete se po ní hodiny a hodiny procházet nebo relaxovat u hotelového bazénu či si dát osvěžující drink v pool baru. Já se vydala na dlouhou procházku po Tengah pláži až na živější pláž Cenang spolu s několika členy naší výpravy, kouzelná procházka a rozloučení s tímto úžasným ostrovem a Malajsií vůbec.

DEN OSMÝ – JE ČAS NA NÁVRAT DOMŮ
Dnes nás již čeká dopolední přelet malajskými aerolinkami z Langkawi do Kuala Lumpur a navazující spoj přes Dubaj do Prahy. Cesta je to dlouhá, ale vzpomínky na úžasný pobyt v Malajsii nám čekání na letištích příjemně zkracují.

To, co jsem z Malajsie měla možnost vidět a zažít je jen malá část toho, co tato krásná země nabízí. Určitě se sem ještě vrátím. Chcete-li se vydat navštívit tuto překrásnou zemi, neváhejte mne kdykoliv kontaktovat, ráda Vám zpracuji nabídku přesně podle Vašich představ na míru.