Emiráty-Dubaj-Jumeirah-Beach

DUBAJ – 3 DNY PLNÉ ZÁBAVY PRO CELOU RODINU

Má krátká cesta do Dubaje během Mega Fam Tripu v prosinci 2015 byla tematicky orientovaná na „zábavu a rodinu“ a program byl tudíž sestaven na zábavu pro všechny malé i velké děti 🙂 Naším úkolem tedy bylo pouze bavit se a být okouzleni vším, co Dubaj nabízí. A že toho nenabízí málo! 🙂

Tolik energie…

Již při při kroužení nad Dubají (neboť jsme přiletěli se značným předstihem a chvilku trvalo, než jsme dostali povolení k přistání) mě naprosto uchvátila nekonečná pulzující plocha zářících světel. Tolik energie!!! Zdejší šejkové opravdu nejsou žádní troškaři 🙂

Emiráty-Dubaj-v-noci

Je až neuvěřitelné, že ještě před padesáti lety tu byl pouze malý rybářský přístav a všude kolem jen poušť a nic víc! A nyní se tu do astronomických výšek tyčí architektonicky dokonalé mrakodrapy neuvěřitelných tvarů, dokonalá infrastruktura, mega „obchoďáky“ při jejichž návštěvě Vám spadne čelist, dokonce uměle vybudovaný ostrov ve tvaru palmového listu, na němž se nachází ty nejluxusnější hotely jako je Atlantis The Palm.

Gigantické akvárium

Hned první den po dopolední přínosné prezentaci v hotelu Jumeirah Beach, který má krásnou písečnou pláž s výhledem na Arabský záliv,  jsme se vydali do Dubai Mall, největšího nákupního centra světa, v jehož středu Vás naprosto omráčí pohled na gigantické akvárium, které sahá až do výše tří pater a v jehož nitru si v poklidu plují žraloci, rejnoci (asi 400 různých druhů) a dalších asi 85 druhů vodních živočichů.

Emiráty-Dubaj-Dubai-Mall-akvárium

Když jsem procházela proskleným tunelem akvária a měla jsem všechny tyto „rybičky“ téměř na dosah, připadala jsem si jak Malá mořská víla ve svém království 🙂

Překrásný podmořský svět  z tak bezprostřední blízkosti okouzlí naprosto každého….

Bruslení na olympijském kluzišti

A to není všechno! Opět žádné troškaření ….pakliže už máte přečerpán limit na Vaší kreditce a uši Vašich nákupních tašek praskají ve švech, můžete se odreagovat vlastní krasojízdou na ohromném kluzišti olympijského rozměru (vybavení samozřejmě snadno k zapůjčení přímo na místě) nebo prozkoumat Arabský Souk Al Bahar.

Emiráty-Dubaj-Dubai-Mall-bruslení
Zpívající fontána

Na závěr naší návštěvy tohoto mega nákupního centra nás čekala nádherná podívaná na vlnící se a zpívající fontánu v pozadí s nejvyšší budovou Dubaje Burj Khalifa.

Emiráty-Dubaj-Dubaj-Mall-zpívající-fontána

Venku na terasách je řada krásných restaurací a vlahý větřík z dopadající vody z fontány působil velmi příjemně.

Hotel JW Marriott Marquis

Po návratu do našeho luxusního hotelu JW Marriott Marquis, kde jsme byli ubytováni po celou dobu našeho pobytu, a který má jak jinak dokonalou architekturu koncipovanou ze dvou propojených věží, skvělé služby, venkovní bazén s výhledem na Burj Khalifa, nás v jeho restauraci ve 37 patře čekala slavnostní večeře, při které vládla skvělá atmosféra a nadšení z prvního dne v tomto neuvěřitelném městě.

Emiráty-Dubaj-JW-Marriott-Marquis-bazén
Akvapark Wild Widi

Druhý den hned po snídani jsme si sbalili plavky a vydali se do aquaparku Wild Widi za trochou toho adrenalinu z tobogánů (asi 30), divoké řeky a uměle vytvořených vln.

Emiráty-Dubaj-Wild-Widi-aquapark

Z jedné strany si můžete vychutnat pohled na dominantu Dubaje –  hotel Burj al Arab a z druhé na hotel Jumeriah Beach.

Wild Wadi je tematicky laděný kolem příběhu Juha, známé postavy z arabského folklóru.

Pláž Jumeirah Beach

Po radovánkách na tobogánech jsme se vydali na veřejnou pláž Jumeirah, kde jsem se ponořila do vln Arabského zálivu s panoramatem luxusního hotelu Burj al Arab, protože co by to bylo za pobyt v Emirátech bez koupele v moři. Můžu vřele doporučit!  🙂

Emiráty-Dubaj-Jumeirah-Beach

Kupodivu voda nebyla ani tak moc studená 🙂

Emiráty-Dubaj-Jumeirah-Beach-skvělá-koupel
Jeep Safari

Odpoledne na nás před hotelem čekala početná flotila safari jeepů, takže jsme za sebou zanechali mrakodrapy a asi po hodinové jízdě se ocitli úplně v jiném světě plném písečných dun.

Emiráty-Dubaj-jeep-safari

Adrenalinová jízda v těchto 4×4 vozech po rozlehlých písečných dunách nám trochu rozbouřila naše žaludky, někteří litovali, že si v poledne dali oběd.

Kvůli nepřízni počasí nám byl odepřen mystický pohled na tolik opěvovaný západ slunce v poušti, kdy se celý horizont zbarví do červena a okolní duny působí, jako by byly v plamenech, o to více jsme si ale užili radovánky v pouštním kempu.

Emiráty-Dubaj-Jeep-Safari

V nabídce byla projížďka na velbloudech nebo senboarding. Já vyzkoušela sendboarding a kupodivu jsem ani nespadla 🙂

Emiráty-Dubaj-Jeep-Safari-sendboarding

V kempu, nás pak čekala skvělá večeře při sledování folklorních tradičních tanců a už zase šup šup zpátky do centra pulzujícího města.

Emiráty-Dubaj-Marina

Večer jsme si ještě zpříjemnili posezením s ovocným koktejlem a šíšou v pohodlných „lazyboys“ přímo na pláži Dubai Marina s pohledem na zářící Atlantis the Palm. Naprosto skvělá tečka dnešního dne.

Emiráty-Dubaj-Smoky-Club-Dubaj-Marina-beach
Děstský svět KidZania

Další a vlastně poslední den v Dubaji jsme se vydali opět do Dubai Mall, kde jsme měli možnost navštívit dětský svět tzv. KidZania, který mě naprosto šokoval svou vynalézavostí. Toto místo je snem každé dětské dušičky.

Emiráty-Dubaj-KidZania

Naprosto bezpečné, jedinečné a velmi realistické vzdělávací prostředí, které umožňuje dětem ve věku od čtyř do 16 let si vyzkoušet pracovní činnosti světa dospělých.

Emiráty-Dubaj-KidZania-hasiči

Děti jsou za svou práci placeni (hasič, lékař, policejní důstojník, novinář, kosmetička, apod) a vydělané peníze zase mohou utratit v beauty salonech, v kině, restauraci, cukrárně …to vše v rámci tohoto obrovského „dětského koutku“.

Emiráty-Dubaj-KidZania-výroba-čokolády
Burj Khalifa

Poté jsme vyjeli do 124 patra nejvyšší budovy světa Burj Khalifa a z jejího ochozu se nám naskytl nádherný výhled (viditelnost byla opravu úžasná) na neskutečnou spleť umělých souostroví, lesklé ulity dubajského metra a dech beroucí architekturu.

Emiráty-Dubaj-Burj-Khalifa-výhled

Jsem přesvědčena, že i ti, co trpí závratí, zapomenou na svůj handicap a plnými doušky si vychutnají tento neuvěřitelný výhled.

Hotel Kempinski, Mall of the Emirates

Po prohlídce hotelu Kempinski, Mall of The Emirates, který byl otevřen v roce 2006 a jehož název je spojován s nejvyššími standardy luxusu a dokonalými službami, nás čekal skvělý oběd v nově otevřené restauraci tohoto hotelu.

Lyžařský areál

Jelikož se hotel nachází přímo v dalším mega obchodním centru a to v Emirates Mall, tak jsme jen prošli hotelovou halou a ocitli se rovnou u dalšího unikátu Dubaje a to u jejího lyžařského areálu, umístěného přímo v tomto obchodním centru.

Emiráty-Dubaj-Ski-Dubai

Naše skupina „vyfasovala“ vyhřáté prošívané ne příliš slušivé kabáty a zimní obuv a už jsme se ocitli v ledovém království, kde teplota dosahovala pouhých -4°C a vládla zde naprosto zimní atmosféra.

Škoda, že jsme neměli moc času alespoň jednou si sjet místní sjezdovku, nicméně jsme se vyvezli na „kopec“ čtyřsedačkou a zase zpět.  Nakonec nám to stejně nedalo a alespoň jsme si jednou na bobech sjeli tobogán. 🙂

nejstarší část Dubaje Al Fahidi

Času nebylo však nazbyt, tak jsme zanechali zimních radovánek a vydali se do nejstarší části Dubaje Al Fahidi, kde jsme navštívili místní historické muzeum.

Emiráty-Dubaj-Al-Fahidi-Fort-Museum

Poté jsme se pěšmo přemístili k vodnímu toku, kde jsme se nalodili na místní lodní taxík (dřevěnou tradiční loďku zvanou abra) a vydali se na druhý břeh prozkoumat tradiční trh s kořením (Spice Souk) a zlatem (Gold Souk).

Emiráty-Dubaj-Spice-Souk

V dřevěném podloubí se Vám až zatočí hlava z vůně koření, kadidla, shishi a všemožných dalších bylin. Ceny nejsou téměř u žádného obchodníka vyznačeny…musíte smlouvat 🙂

Je potřeba dost mhouřit oči nad leskem neskutečné koncentrace zlata na největším trhu svého druhu 🙂

Na závěr našeho pobytu nás čekala výborná večeře v  hotelu JA Golf & Beach Resort v příjemné restauraci White Orchid. Za bílého dne byste se odsud mohli kochat pohledem na bujné zahrady a písečnou pláž. Hotel je ideálním místem pro strávení klidné ničím nerušené nejen golfové dovolené!  Absolutně se nám nechtělo toto místo opouštět, ale ráno nás čekalo brzké vstávání a ranní šestihodinový let zpět do Prahy.

Emiráty-Dubaj-Mešita

Zkrátka za 3 dny se toho dá v Dubaji stihnout skutečně mnoho a Vy zde máte spoustu inspirace pro Vaší dovolenou 🙂

Emiráty-Dubaj-Burj-Khalifa

Na závěr musím přiznat, že byť jsem spíše milovník přírody, Dubaj mne svou vynalézavostí a rychlostí, s jakou se rozvíjí, okouzlila a tyto 3 dny jsem si opravdu moc užila 🙂

Emiráty-Dubaj-Jeep-Safari

Máte- li zájem o bližší informace o možnostech dovolené v Dubaji, neváhejte se na mne kdykoliv obrátit. Velmi ráda Vám vypracuji nabídku na míru a poradím s výběrem hotelu i programu, ať již máte zájem strávit celou svoji dovolenou v Emirátech u moře nebo si přejete strávit v Dubaji jen pár dní a užít si město jako já 🙂